Sjukhusbesök

Hemma från akuten där läkaren klämde på mig på alla möjliga ställen, lite obehagligt faktiskt. Hade fått en skada på hjärnhinnorna och var "rejält omtumlad" men annars var allt som det ska. Illamåendet sitter fortfarande kvar, vilket det kan göra i några dagar så jag ska inte fara till skolan imorgon eftersom vi ändå har en massa idrott, som jag inte får vara med på.
Följde sedan med mamma till konsum där vi hittade geléhjärtan på "rean". Och eftersom vi inte åt några på alla hjärtans dag passade vi på. Gott var det !

För er som vill veta hur olyckan till akutbesöket gick till:
Som ni kan läsa i ett tidigare inlägg så skulle Vicki och Fia följa med mig till stallet idag, vilket de gjorde. Ut bar det med Fia på ryggen och jag ledandes bredvid. Plötsligt blir Prince rädd och kastar sig åt sidan, nockar mig så jag åker ned i backen med bakhuvudet i marken, ser Prince stå ovanför mig där jag ligger på marken. Hinner precis se Fias grymt läckra face innan hon åker i backen. Hon slog som tur var bara rumpen stumpen medan jag fick mig en smäll i huvudet, rumpan och svanskotan. Yr som jag blev fortsatte vi turen och jag arg som tusan på Prince som förstörde Fias första ridtur. När vi var på väg hem känner jag hur illa jag börjar må och hur mitt huvud börjar sprängas (symptom på hjärnskakning). Så efter middagen åkte jag och mamma upp till akuten.

Hur som helst kan vi konstatera att vi fick oss ett gott skratt idag, olyckan måste ha sett helt rubbad ut. Vicki som stod bredvid och såg allt höll på att vika sig för skratt.

Titta så snäll han såg ut några minuter innan Fia och jag
flög till backen...

Kommentarer
Postat av: Frida

Men gud, stackare :/

det lät inte allt för bra det där.

Krya på dig <3 och hoppas vi ses på skolan snart igen.

2010-02-18 @ 12:28:12
URL: http://friidany.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Ditt innehåll här…