Upprörda tankar

Jag har tagit mig en funderare och kommit på två saker som jag verkligen stör mig på slash inte begriper mig på.

• Varför måste vissa personer jämt och ständigt ha all uppmärksamhet? Är det för att personerna i fråga har väldigt dåligt självförtroende och tror att om han/hon lever om och så vidare så tycker alla att han/hon är rolig och på så sätt börjar tycka om personen så den då får bra självförtroende? Eller hur är det ? För jag skulle vilja säga att det inte riktigt blir så. Jag tror att de flesta tröttnar på sånna personer efter ett tag, om jag ska vara ärlig... Och om personer tröttnar på en så lär man inte få bättre självförtroende. Någon som hänger med och håller med? ;)

Detta är något som jag verkligen inte begriper mig på.  Till saken ---> Jag tycker det är fruktansvärt hemskt att tjejor i min systers ålder (13-14år) sitter på till exempel "Chat-Roulette" och viker ut sig för gubbar/killar. Är det också ett bevis på dåligt självförtroende? Att man lixom söker bekräftelse eller något. Hur kul är det att veta att gubben/killen vid den andra datorn sitter och runkar åt dig då du sitter i din webb och trycker upp och visar brösten? Inte det minsta skulle jag vilja säga. Fast vi alla är olika, vad vet jag? Du kanske tycker om det? Det här handlar såklart inte bara om de i 13-14års åldern, utan jag gav bara ett exempel. Varför hålla på sådär för en bekräftelse av ett stackars litet pervo som sitter och tittar på dig?

Kommentarer
Postat av: amanda

På den första punkten så är det nog så att när det gäller yngre personer så söker de bekräftelse på olika sätt för att hitta det "rätta" som får dem att bli sedda. Och därför brukar de ofta leva om, sminka sig extra mycket osv för att lära känna sig själv bland andra! jag har lärt mig mycket i skolan seru ;)



punkt två är samma sak som 1an, fast där har det gått till en överdrift! får väl hoppas att ungen tar sitt förnuft till fånga då den blir äldre :)

2010-04-05 @ 18:15:52
URL: http://nolanet.blogg.se/
Postat av: johanna

håller med dig soffidoffi!

2010-04-06 @ 14:20:12
URL: http://muttmurvel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Ditt innehåll här…