Tjugosjätte i fjärde tvåtusentio

En ny skolvecka har börjat och jag är redan less. Ett sommarlov behövs verkligen just nu! Vet inte hur jag ska stå ut de sista veckorna, men jag ska göra det på något vis. Varit ute och sprungit ikväll så nu tycker jag att jag förtjänar lite go kvälls fika. Imorgon ska jag + brudarna se 9ornas musikal. Blir verkligen spännande! Men den kommer inte bli lika bra som våran var.

För någon dag sen då jag inte hade någonting att göra kom jag och tänka på hur man var som liten. Jag var så grymt påhittig! Jag hade alltid något att göra. Vem kommer till exempel på ideén att stå och beta gräs för att likna en häst? Slutade dock med att jag spydde upp middagen...
På Fiskestigen (där jag bodde tidigare) var det alltid full rulle! Var det inte landhockey med storgrabbarna, var det "fångarna på fortet", brännboll eller kurra-gömma med dunk med resten av barnen på gatan. Varje dag var det nya aktiviteter. Var har allt tagit vägen? Om man umgås med vänner nu hamnar man ofta framför en film eller liknande. Och då man inte har något för sig sätter man oftast framför datorn. Vilket liv vi har alltså...
Om man ändå kunde köra kurra-gömma när man är 17 år utan att tycka det är för barnsligt vore det lite lättare!

Mamma har stått och strykt lite kläder och efter en bra stund säger hon " Inte så konstigt att det inte går att stryka, hjärnet är ju inte ens på " . Klyftigt mamma, mycket klyftigt!

Blev ett rätt långt inlägg, men så blir det då man inte har uppdaterat på ett tag och det får ni stå ut med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Ditt innehåll här…